Frakt & Köpvillkor

Hej! 
Här följer information om våra frakt- och köpvillkor. Du måste vara 18 år, eller äldre för att handla hos oss. Om du har frågor rörande dessa villkor, eller något annat, är det bara att kontakta oss via mail eller telefon. Vi vill ha glada och nöjda kunder. 


BESTÄLLNINGAR

UTBUD
Vi vill göra det så smidigt som möjligt för dig att beställa det du söker. Alla artiklarna på vår hemsida finns inte i lager men vi tar hem det snarast efter beställning. Om du inte hittar en specifik artikel kan det betyda att den är tillfälligt slut.

PRISER/BETALNING
Alla priser på vår hemsida är inklusive moms.

BETALMETOD
Klarna. Fyll i din information och välj den betalmetod som passar dig bäst.

BEKRÄFTELSE
När du har slutfört din order får du en orderbekräftelse skickad till den e-mailadress du angav. Här ser du vad du har beställt och hur du har valt att betala. Om vi, av någon anledning, inte kan uppfylla din order kommer vi att kontakta dig.

FRAKTKOSTNAD
Vi skickar din order fraktfritt om du handlar för 999kr eller mer, annars 59 kr i fraktkostnad (gäller endast i Sverige). 

LEVERANSTID
Vi packar kontinuerligt och oftast går webordrarna ut samma, eller följande, dag. Vi skickar alla ordrar inom norden med Postnord. När din beställning är skickad får du en bokningsbekräftelse via mail från Postnord. Därefter får du en avi med uthämtningsanvisning via SMS om det inte levererats hem till dig direkt. Normal leveranstid är 2-4 dagar, men vänligen observera att leveranstiden kan vara längre runt högtider, och pga oförutsedda händelser (t.ex. Covid-19). Sändningar till mindre orter har ibland längre leveranstid då uthämtningsstället inte får leverans varje dag.

SPÅRNING
I bokningsbekräftelsen från Postnord hittar du ett sändningsnummer och med hjälp av det kan du spåra ditt paket.


UTHÄMTNING
Adressenten kan behöva identifiera sig vid uthämtning, så försäkra dig om att du eller personen som ska hämta ut försändelsen har gilting ID-handling (t.ex. kan det ställa till problem om du adresserar en present direkt till ett barn).

ANNAN LEVERANSADRESS
Om du vill köpa en present till en vän och få den skickad direkt till mottagaren så går det jättebra! 

OBS! Kom ihåg att ange mottagarens mobilnummer, eftersom det är dit avin skickas via SMS.

RETURER & REKLAMATIONER

ÅNGERRÄTT/ÖPPET KÖP
Som kund har du alltid rätt att öppna en förpackning försiktigt för att kontrollera att varan fungerar. Vi erbjuder alltid 14 dagars öppet köp. Om du inte är nöjd med ditt köp kan du, inom 14 dagar, returnera det. Du står då för returkostnaden. För att underlätta och snabba på hanteringen av din retur, skicka alltid med en kopia av följesedeln.

REKLAMATIONER
Kontakta oss via email vuaja@vuaja.se om du behöver reklamera en vara pga ursprunglig skada eller fel. Vi ordnar då med en returfraktsedel som du kan använda när du skickar varan till oss.

På vuaja.se följer vi Konsumentköplagen och de rekommendationer som gäller för reklamationer. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten. Reklamationsrätten gäller t.ex inte de fel som är orsakade av normalt slitage eller när artiklar används eller hanteras på ett sätt som tillverkaren inte har avsett.

För att läsa mer om konsumentköplagen kan du besöka Konsumentverkets hemsida.

RETURADRESS
VUAJA - Zoolusion AB 
Tjärby Daggarp 43
312 91 Laholm

Vid eventuell tvist kommer vi att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).

SEKRETESSPOLICY

GDPR/DATASKYDDSLAGEN
Sedan den 25 maj, 2018 har den svenska personuppgiftslagen (PUL) ersatts med EUs nya dataskyddsförordning (GDPR). Vi vill att du som kund känner dig trygg när du handlar hos oss. Här får du information om vad denna lag innebär.

Vi sparar följande persondata om våra kunder:
Beställningar: ip-adress, E-mail, Personnr.,  Förnamn, Efternamn, Adress, Postnummer, Ort, Telefonnr.
Dessa uppgifter används endast för att fullfölja köpavtalet och leverera din beställning. Beställningar sparas i 7 år, enligt lagen.


Som kund kan du, när som helst, begära utdrag, ändring, eller radering av dessa uppgifter. Maila oss då på vuaja@vuaja.se
Du har även rätt att inge eventuella klagomål angående de personuppgifter vi behandlar till Datainspektionen/ Integritetsskyddsmyndigheten.

OBS! Vuaja bytte ägare i juni 2024. Presentkort som är utfärdade innan dess är därför inte gilitga.